İADE VE DEĞİŞİM PROSEDÜRÜ
Online sitemiz üzerinden gerçekleştirilen satın alma işlemlerinde müşterilerimiz;
- Mesafeli satış sözleşmesi gereği 14 gün içerisinde cayma hakkını kullanarak,
- Sipariş edilen ürün/ürünler kargo tarafından teslim edilmesi esnasında, paketi zarar (ezilmiş, yırtılmış, ıslanmış vs.) görmüş ise,
- Müşteriye teslim edilmiş ürünün, yapılan ilk kullanım denemesin de çalışmadığı anlaşılmışsa,
İade talebinde bulunma hakkına sahiptir.
İade Koşulları:
- Cayma Hakkını kullanarak iade talebinde bulunmak için;
- İade edeceğiniz ürünün, paketi hasar görmemiş, kullanılmamış ve kullanım hatası sonucu zarar görmemiş olması gerekmektedir.
- İade etmek istediğiniz ürün/ürünler kullanılmış, yıpranmış, kırılmış bir şekilde bize ulaştırılmış olmaması gerekir.
- İade etmek istediğiniz ürün/ürünler, tüm aksesuarları ve orijinal kutusu ile iade edilmesi gerekmektedir.
- Yukarıda belirtilen durumlar söz konusu olursa, size geri göndermek zorunda kalabiliriz. Bu durumda ücret iadesi yapılmaz.
Yukarıda belirtilen hususların dışında, cayma hakkınızı kullanarak, ürün iadesinde bulunabilirsiniz.
Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetler için cayma hakkı kullanılamaz.
- Sipariş edilen ürün/ürünler kargo tarafından teslim edilmesi esnasında, paketi zarar (ezilmiş, yırtılmış, ıslanmış vs.) görmüş ise;
Öncelikle kargo paketini ve içindeki ürünü kargo personeli yanınızdan ayrılmadan, kargo personeli yanında açın ve ürünü kontrol edin. Eğer ürün zarar görmüş ise ve/veya zarar gördüğüne inanıyorsanız,
- Kargo şirketinin personeli yanınızdan ayrılmadan, “Kargoda Zarar Görmüş Ürün Tespit Tutanağı” doldurulması zorunludur.
- Zarar görmüş kargo paketinin ve/veya kargo paketinin içinde bulunan ürünün fotoğrafını çekmeniz gerekmektedir.
- Tutanağı hem kendiniz, hem de kargo personeli tarafından ıslak imzalı bir şekilde 2 nüsha olarak hazırlamanız, bir nüshayı kargo personeline vermeniz gerekmektedir.
- İsterseniz kargo paketini almayarak, kargo personeline iade edebilir ve/veya direkt bize geri gönderebilirsiniz.
- Yukarıda belirtilen işlemleri yaptıktan sonra, hazırlamış olduğunuz tutanağın kopyasının dijital halini (Pdf. veya Jpeg) ve çektiğiniz kargo paket fotoğrafını (Jpeg veya Gif) websatis@elektrokalori.com.tr adresine mail yoluyla, gerekli detaylar yazılarak ulaştırmanız gerekir.
- Satış ekibimiz mailinizi inceleyecek ve size bilgilendirme yapacaktır.
- Müşteriye teslim edilmiş ürün yapılan ilk kullanım denemesin de çalışmadığı anlaşılmışsa;
- Ürünün doğru şekilde ve teknik yeterlilikte kişiler tarafından uygulandığından emin olun.
- Montaj talimatı olan ürünler için talimata uygun montajının yapıldığına emin olun.
- Aldığınız ürün, başka bir ürün ile birlikte çalışan bir ürün ise, diğer ürünün arıza kontrollerini yapın.
- Yukarıda belirtilen kontrollerden sonra, ürün hala çalışmıyorsa, “Ürün Arıza Bildirim Formu” nu eksiksiz olarak doldurun ve websatis@elektrokalori.com.tr ye mail ile ulaştırın.
- Teknik ekibimiz sizinle irtibata geçerek, ürününüzün durum hakkında bilgi alacak ve sizleri yönlendirecektir.
İade Şekli
Müşterilerimiz, iade taleplerini ilettikten sonra, cayma hakkını kullanmak istiyorlarsa, hemen, kargo hasarı nedeniyle ve/veya ilk kullanımda çalışmayan ürünlerin iadesini yapmak istiyorlarsa, yukarıda belirtilen 2 ve 3. maddelerdeki kontroller yapıldıktan sonra, görüştüğü satış personelinin yönlendirmesi dâhilinde ürün iadesi yapabilirler.
Ürün iadesi yapacak müşteri, tüzel kişilik ise( vergi dairesi ve numarası bulunan ), iade faturası ile, şahıs ise, gönderilen satış faturasının alt bölümünde bulunan “Ürün İade Formu” nun eksiksiz doldurulması ve ıslak imzalı olarak, iade edilecek ürünle birlikte tarafımıza gönderilmesi gerekmektedir.
Ürün Değişimi Talebi
Müşterilerimiz, iade koşulları 2 ve 3. maddelerine tabi ürünü iade etmek yerine, yenisi ile değiştirmek istiyorlarsa;
- Müşteri tüzel kişilik ise (vergi dairesi ve numarası bulunan), sevk irsaliyesi ile değişmesini istediği ürünü, satış personelinin belirttiği adrese göndermesi gerekmektedir. Yapılan tetkikler sonucu, değişim uygun görülürse, Elektro Kalori, ürünün yenisini gene sevk irsaliyesiyle müşteriye ulaştıracaktır.
- Müşteri şahıs ise, gönderilen satış faturasının alt bölümünde bulunan “Ürün İade Formu” nun eksiksiz doldurulması ve ıslak imzalı olarak, değişimi talep edilen ürünle birlikte, satış personelinin belirttiği adrese göndermesi gerekmektedir. Yapılan tetkikler sonucu değişim uygun görülürse Elektro Kalori ürünün yenisini sevk irsaliyesiyle müşteriye ulaştıracaktır.
- Ürün değişimi taleplerinde para iadesi yapılmaz. Bu nedenle müşteriler, ilk iletişime geçtikleri satış personeline ürünün değişmesini istediğini bildirmek zorundadır.
PARAM HESABA NASIL GEÇER?
Kredi / Banka Kartı
Geri ödemeniz, ödeme yaptığınız bankaya iade talebiniz onaylandığı anda yapılır.
Yapılan para iadesinin kartınıza veya hesabınıza yansıması bankanızın belirlediği süreye göre değişiklik gösterebilir. Bu süre kredi kartları için en geç 2, banka kartları için ise 8 iş günüdür.
Taksitli Alışverişler;
- İade dönemi, ödemeyi yaptığınız aynı hesap özeti döneminde ise, tutarın tamamı, ödeme yaptığınız bankaya tek seferde iade edilir.
- İade dönemi, ödemeyi yaptığınız hesap özeti döneminden sonra ise ve taksitli ödeme seçilmişse, aynı taksit miktarında ödeme iadesi yapılır.
NASIL İADE EDERİM?
- www.elektrokalori.com.tr’de yer alan “Hesabım” bölümünden “Siparişlerime” gidin.
- “Sipariş detay” butonuna basın ve siparişinizin detaylarını görüntüleyin.
- Siparişinizde bulunan, iade etmek istediğiniz ürünü belirleyin.
- İade edilecek ürün, ürünün bulunduğu sipariş numarası, kaç adet ürün iadesi yapılacağı ve iade nedenini websatis@elektrokalori.com.tr mail adresine yazarak gönderin.
- Satış personelimiz ile yapacağınız görüşmenin ardından, iade etmeniz gerekecekse, ürünleri MNG kargo ile iade edin.
- İade edilecek ürünler ile birlikte, tüzel kişilikseniz iade irsaliyesi, şahıs ise tarafınıza kesilmiş faturanın iade formu doldurulmuş şeklini, iade paketine koyun.